İçeriğe geç

Her Mağaza Iade Almak Zorunda Mı

Mağazadan alınan ürünün iade hakkı var mı?

Mağazadan satın alınan bir ürünü iade etmek için kullanılmamış, orijinal ambalajında ​​ve satılabilir durumda olması gerekir. Ürün arızalı olmadığı sürece, mağaza genellikle tüketiciye iade hakkı vermez. Alışveriş yaptığınız mağazanın farklı politikaları varsa bu durum değişebilir.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

İade yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?

Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Butikler iade kabul etmek zorunda mı?

Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme almak zorunda değildir.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Hangi durumlarda iade olmaz?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Koşulsuz iade var mı?

Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri uyarınca, satın aldığımız malın ayıplı veya hatalı olmaması durumunda dahi, kullandığımız satın alma yöntemine bağlı olarak, tarafımızca satın alınan malı herhangi bir gerekçe göstermeden cayma hakkına sahibiz.

Hangi durumlarda iade kabul edilmez?

Genel İade Politikası Orijinal kutusu veya ambalajı hasar görmüş (örneğin, bir nakliye etiketi yapıştırılmış veya bantlanmış olması nedeniyle) veya yeniden satılabilirliğini kaybetmiş ürünler için iade kabul edilmeyecektir. Bu tür ürünler başka bir müşteri tarafından satın alınamaz.

14 gün koşulsuz iade hakkı kalktı mı?

E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.

Mağaza iade süresi kaç gün?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.

Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?

2024 yılı değeri 104’tür.

İadesi olmayan ürünler nelerdir?

İade edilemeyen ürünler nelerdir? İç çamaşırı ve mayo, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, kulaklık, kulak içi kulaklık ve diş fırçası, tıraş bıçağı ve tıraş makinesi gibi diğer kişisel bakım ürünleri.

Değişim var iade yok yasal mı?

HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmetin, online kurs veya online ders gibi bir hizmet olması durumunda tüketici, hizmet sözleşmesinin akdedildiği andan itibaren cayma hakkını kullanabilir.” diyor. Örneğin iade yapılamayacak durumlar olsa bile kanunda, “Kişi, herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir.”

1 gün giyilmiş ayakkabı iade edilir mi?

1 gün giyilen ayakkabılar kullanılmış sayılır ve iade edilemez.

Hangi durumlarda iade kabul edilmez?

Genel İade Politikası Orijinal kutusu veya ambalajı hasar görmüş (örneğin, bir nakliye etiketi yapıştırılmış veya bantlanmış olması nedeniyle) veya yeniden satılabilirliğini kaybetmiş ürünler için iade kabul edilmeyecektir. Bu tür ürünler başka bir müşteri tarafından satın alınamaz.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.

Eve mağazadan alınan ürün iade edilir mi?

Eve Mağazacılık internet sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın aldığınız ürünleri, teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin, cayma hakkı kapsamında burada belirtilen kurallara uyarak iade edebilirsiniz.

Açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bahcesehir escort beylikduzu escort esenyurt escort istanbul escort atakoy escort esenyurt escort kumburgaz escort esenyurt escort avcılar escort sisli escort travesti escort beylikduzu escort beylikduzu escort beylikduzu escort umraniye escort pendik escort ataşehirescort istanbul escort istanbul escort avcılar escort bursa escort şişli escort ankara escort