Bisiklette Krank Nedir?
Bisikletlerin sürücü mekanizması olarak kullanılan krank, çoğunlukla bisikletin pedallarını çevirmek için kullanılan mekanizmadır. Pedalların çevrilmesiyle bisikletin tekerlekleri harekete geçer ve sürücüyü istenilen yere taşır. Bu mekanizma, aynı zamanda bisikletin çalışmasını sağlayan önemli bir parçadır. Çeşitli şekillerde tasarlandığından, bisikletlerin krankının ne olduğu çok farklı olabilir.
Krank, bisikletin pedallarından güç alan iki metal parçadır. Bunların her birine crankarm, diğerine ise krank mili denir. Bisikletin pedalları, krank milinin ucuna yerleştirilen pedallara monte edilir. Bu, bisikletin pedallarının çevrilmesini sağlar. Krank mili, dişli şanzımana bağlanır ve bu sayede bisikletin tekerlekleri harekete geçer.
Krank, çoğunlukla iki ana parçadan oluşur: kafalı ve kollu krank. Kafalı krank, bisikletin pedallarının çevrilmesini sağlayan iki metal parçadan oluşur. Bunlara crankarm ve krank mili denir. Kollu krank ise krank milinin iki ucuna bağlanan kollar ve bu kolların üzerinde bulunan pedallardır. Krankların çeşitli tasarımları vardır. Bunlar arasında, alüminyum, çelik, demir, karbon fiber, titanyum, kompozit, plastik ve diğer çeşitli malzemeler bulunmaktadır.
Krankların sürücülerin bisikletleri kontrol etme yeteneklerini arttırmasının yanı sıra, krankların güvenlik, konfor ve performans açısından da önemi vardır. Krankın uygun boy ve kalınlıkta olması, sürücünün bisikleti kontrol etme yeteneğini arttıracaktır. Aynı zamanda, krankın daha hafif ve dayanıklı olması, bisikletin daha hızlı gittiğini ve daha az enerji harcadığını gösterir.
Bisiklette Krank, sürücüyü istediği yere götürmek için gerekli olan mekanizmadır. Krankların çeşitli tasarımları vardır ve çeşitli malzemeler kullanılabilir. Krankın uygun boy ve kalınlıkta olması, sürücünün bisikleti kontrol etme yeteneğini arttırır. Aynı zamanda, krankın daha hafif ve dayanıklı olması, bisikletin daha hızlı gittiğini ve daha az enerji harcadığını gösterir.