İçeriğe geç

Tekne Camına Ne Denir

Teknenin kısımları nelerdir?

Teknenin temel parçalarını şu şekilde sıralayabiliriz: Pruva (Pruva) Kıç (Stern) Sancak. Liman. Gövde (Karina) Güverte. Kaptan kamarası. Kargo ambarı. Daha fazla makale… • 9 Ağustos 2024

Tekne direğine ne denir?

Direk: Yelkeni yukarıda tutmak için gereken ana parçadır. DIRECT olarak adlandırılır. Yelken bir direk kullanılarak kaldırılır ve açılır. Uzunluğu ve yapıldığı malzeme teknenin boyutuna, tasarımına ve amacına bağlı olarak değişir. Çapraz: Bu, direği yanlardan destekleyen ve tutan teldir.

Borda teknenin neresidir?

Teknenin su hattının üstünde kalan dış kısmına borda denir.

Teknede karina nedir?

İçi kutrani, dışı armut biçimli bir kaplama türü. GÖVDE: Bir teknenin su altında kalan ıslak kısmı (dış kısmı).

Parampet neresi?

Siper, geminin bordalarında bulunan, yük, yolcu ve personelin denize düşmesini ve şiddetli dalgalarda güvertenin ıslanmasını önlemek amacıyla kullanılan sac korkuluklara verilen addır.

Geminin bölümleri nelerdir?

Talimat: Geminin pruva veya baş kısmı, kıç veya kıç tarafı, sağ tarafın sancak tarafı, sol tarafın iskele tarafı, borda tarafları ve gövdenin alt kısmı.

Gemi penceresine ne denir?

Ambar penceresi: Standart pencerelerden daha küçük, genellikle dış kabinlerde bulunan yuvarlak pencere.

Tekne puntel nedir?

PUNTEEL: Punteel, korkuluk telini destekleyen, tele dik olarak monte edilen ve telin içinden geçtiği krom parçalardır. PULLPIT: Pullpit, korkuluk kablosunu teknenin pruvasına bağlayan parçadır.

Gabya çubuğu nedir?

Geleneksel yelkenli gemilerin direkleri tek bir direkten yapılmazdı. Bunun yerine, her biri kendi arması olan ayrı bölümler halinde inşa edilirdi. Gabya, ana direk adı verilen alt kısım ile babafingo adı verilen üst kısım arasındaki bu bölümlerden oluşan direğin orta bölümüne verilen addır.

Teknede yeke neresidir?

Freze: Bıçağın açısını ayarlamak için kullanılan parça.

Teknede draft nedir?

Bu, geminin draftını, yani geminin tam yüklü haldeyken su altında kalan kısmının derinliğini ifade eder.

Bumba ne işe yarar?

Boom. Ana yelkeni alttan tutan ve direğe bağlı olan uzun, ince parçadır. İşlevi yelkeni alttan açık tutmak ve yelkenin şeklini ayarlamak.

Sintine neresi?

Sintine, bir teknenin su hattının altındaki iç kısmıdır. Geminin makine ve kazanlarının bulunduğu bölümün alt ve depolama güvertesinin altında kalır. Motor ve kazan dairelerinden sızan su ve yağların depolandığı geminin alt kısmına sintine alanı denir.

Kerye nedir?

Keryeler, U şeklindeki bir çift vidanın üzerine oturtulan bir masa yardımıyla telleri veya kabloları sıkıştırmak için tasarlanmış ürünlerdir.

Teknede livar nedir?

Canlı balık tankı veya balık havuzu, balıkların serbest bırakılması veya tutulması için canlı tutulduğu ve balıkların yaşam alanıyla doğrudan su değişimini sağlayan ağ, kamış, kafes veya tekne bölmesi gibi bir bölmedir. Bunlar, döner kalıplama işlemi kullanılarak polietilenden yapılmış, belirli bir hacme sahip kare tanklardır.

Teknenin arka kısmına ne denir?

Bir teknenin ön kısmına pruva, arka kısmına kıç, önden ufka kadar olan bölüme pruva, kıçtan ufka kadar olan bölüme ise kıç denir.

Teknenin üst kısmına ne denir?

Ön: Teknenin ön kısmı. Ön direk: Ana direğin tepesini öne doğru uzatan çelik tel, bir donanım elemanı. Yan: Teknenin su hattının üzerindeki dış kısmı.

Teknedeki odalara ne denir?

Bir yolcu gemisinde, odanıza genellikle kabin veya kamara denir. Bunlara genellikle ranza (yatak için) ve/veya kamaralar denir, ancak aslında ayrı bir odadırlar. Yani paylaşımlı mürettebat odalarında, kendi yatağınız olarak bilinen bir yatağınız vardır. Bir teknede yatak odası olarak adlandırılan odalara genellikle kabin denir. 8 Ekim 2019 Bir yolcu gemisinde, odanıza genellikle kabin veya kamaralar denir. Bunlara genellikle ranza (yatak için) ve/veya kamaralar denir, ancak aslında ayrı bir odadırlar. Yani paylaşımlı mürettebat odalarında, kendi yatağınız olarak bilinen bir yatağınız vardır. Bir teknedeki yatak odalarına genellikle kabin denir.

En iyi tekne gövdesi hangisi?

Ahşap, tekne yapımında en güçlü malzemedir. Epoksi kaplama, bu teknelerin uzun süre kullanılmasını kolaylaştırır. Ahşap, doğal olarak ağır bir malzeme olduğundan sert havalarda denge sağlar. Ahşap malzemelerin tek dezavantajı, seri üretilememesidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

casino metropol bahcesehir escort beylikduzu escort esenyurt escort istanbul escort atakoy escort esenyurt escort kumburgaz escort esenyurt escort avcılar escort sisli escort travesti escort beylikduzu escort beylikduzu escort beylikduzu escort umraniye escort pendik escort ataşehirescort istanbul escort istanbul escort avcılar escort bursa escort şişli escort ankara escort kadıköy escort casibom